söndag 9 juli 2023

Födelsedag

 Tjohej, idag är det min födelsedag!

Jag önskade fira på stugan och det gjorde vi. Lillebror ville tvätta potatisen åt mig till födelsedagspresent. Det passade utmärkt!

Han gillar att pluttra med vatten så både han och jag tyckte att det var trevligt att han fixade potatisen :)

Jag fick kånka bort skräp som fanns under stugan och Mannen fortsatte att jobba med baksidan av stugan (dräneringen). 

Våra väggar på stugan ser alldeles förfärliga ut, tapeten är full med hål och flagar. Men väggarna kan vi fixa tidigast i nästa år efter att vi rätat upp huset. För att piffa till väggarna så började jag rita på dem.

Det blev en muminmamma som målar på vår vägg.

Jag fick lov av barnen att låna deras färgpennor.

Lillebror tyckte att jag lyckades bäst med svansen :)

Smulan blev också inspirerad och ritade en blomma till höger om min ritning.

Jag sade flera gånger att man får bara rita här på gamla tapeten. Detta är inget som skall tas i bruk hemma eller sen efter att vi har fixat nya väggar på stugan :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar