söndag 23 juli 2023

Söndagsuppdatering

 Det ser ut som om jag så här sommartider kör med en söndagsblogg.

Veckan kom och gick och jag minns knappt vad vi gjort under veckan.

Mannen och barnen har varit på små utfärder på dagarna när jag jobbat och på kvällarna har vi varit tillsammans. Flera kvällar i rad har vi varit på stugan. En del kvällar har vi lite fixat på stugan och andra kvällar har vi bara badat bastu och simmat.

Barnen har blivit under denna sommar fantastiska bastubadare! Förr var Lillebror lite rädd för bastuns pysande, men nu är det inga problem. Han kastar gladeligen vatten på bastu-ugnen.

Jag tror att det är till stor del tack vare sjön. Vi sitter i bastun och doppar oss i sjön. Det blir 3-4 simturer per bastubad. Efteråt är alla rena och lugna, finsk terapi!

Hemma har jag försökt komma ihåg att rensa lite ogräs och se till att tomaterna har tillräckligt med stöd för att orka stå upprätt.

Jag är väldigt nöjd över att jag sådde lite blommor i mitt lilla grönsaksland i år. Det surrar ännu mer humlor än förr hos oss och jag kan plocka små buketter.

Lilla trädgårdslandet i bilen ovan. Längst till vänster är en rad med blommor, sen sallad, bönor och jordärtskocka (de högsta växterna).

En liten färggrann bukett på toalett.

Trevlig fortsättning på söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar