söndag 16 juli 2023

Blommor och kusiner

 Vilken vecka det har varit! Det var min första arbetsvecka efter semestern och jag var alldeles slut på fredag. Vi har massor med jobb, men också ett bra team så det går fint!

På lördag hade vi strålande väder och strålande sällskap. Jag hade två stycken kusiner med familjer på besök. De besökte vår sommarstuga för första gången. Det var mycket att prata om och så hann jag också leka lite :)

Jag är så glad över vår lilla stuga! I tisdags cyklade jag efter jobbet dit och simmade runt sjön. Jag kände mig så himla glad när jag cyklade dit och tänkte vad roligt det är att bo i denna kommun och att så där bara kunna cykla iväg till stugan, värma bastun och simma ett varv runt sjön.

På tal om resor så var vi ju till Sverige och där finns en av de finaste handelsträdgårdarna nära min brors hem. Varje gång måste jag släpa med hem något. Denna gång blev det en till Astrid Lingren ros och en paradisbuske. Jag skulle gärna ha tagit lite allt möjligt, men det finns ju inte hur mycket som helst plats i bilen.

Till vänster ser ni min nya ros och till höger min ros från 2022.

I handelsträdgården stod det att varje trädgård borde ha en paradisbuske...och jag har ingen! Så det var ju ett självklart val att köpa den :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar