söndag 10 december 2023

Julpynt

 Efter att vi varit igår och hälsat på min moster och hennes man, kände jag att nu måste jag också ställa fram lite mera julpynt. 

Min kusin och hennes son hade gjort en alldeles underbar tomtegubbe som jag fick ta med hem igår.

Han står nu vid ytterdörren och hälsar alla välkomna med en stor kram.

Lillebror har pysslat granristomten på förskolan. De får hålla varandra sällskap. 

Årets julkrans blev en bladning av tuja, gran och lingon.

Mina gamla dekorationer från en krans jag haft länge sedan hänger med och pryder även denna.

Luciatåget plockade jag också fram, att jag tycker om denna ljusstake!

Mina små stirriga träfigurer. Även katten Diana gillar dem, hon försöker emellanåt sno lucias krans och sen gnuggar hon tandköttet mot stjärngossens struthatt.

Jag äger bara en julduk så jag investerade idag 5 euro i en broderad loppisduk.

Den passade bra på bordet, jag skall bara stryka den så att det ser lite snyggare ut :)

Nästa vecka har vi fullt upp med program igen, men programmet är roligt så jag ser framemot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar