söndag 3 december 2023

Kronljus

 Jag har knappt varit hemma i denna vecka, det har varit så mycket program.

Jag har varit två dagar in till Helsingfors och jobbat på kontoret, i onsdags träffade jag gamla kolleger efter jobbet i Esbo och i fredags var jag på jobbets lillajulsfest.

Lillajulfesten var väldigt kul! Till skillnad från förra året då det var bordsplacering så fick man i år sitta var man ville. Hurra! Jag satt vid ett himla trevligt bord fullt med bekanta kolleger. Det blev prat och dans till natten. 

Sömnbristen från fredag-lördag natt tog jag igen i natt och sov som en stock.

Igår fixade jag barnens julklappar och paketerade dem i lugn och ro (barnen är övernatt hos farföräldrarna). Jag gjorde även en pepparkaksdeg och tänkte att vi skall baka pepparkakor när barnen kommer hem idag.

När jag gick i butiker igår så hittade jag något som jag tänkte testa, nämligen led kronljus. 

Vi har på toaletten plats för två kronljus, men det känns farligt att ha ljus att brinna där för sig själv. Jag köpte två kronljus för att testa hur det ser ut.


 Det såg överraskande bra! Ljuset har t.om. en låga som fladdrar.

Nu har jag för första gången ljus som lyser i dessa väggljusstakar. 

De lyser 8 timmar och sen är de släckta i 16 timmar så det blir alldeles perfekt. Man behöver inte komma ihåg att släcka dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar