söndag 26 november 2023

Mycket program, men ingen bild

 Jag insåg att jag inte tagit några bilder denna vecka,  men mycket har vi gjort trots det.

I onsdags var jag med mina kolleger högt uppe i Hotel Torni och åt en fantastisk frukost. Det var färskt bröd, ägg, bacon, frukt, fisk, räkor, sallad, croissanter, smoothies, kaffe, te och två olika kakor till efterrätt. Det bästa var nog utsikten, vi såg över hela Helsingfors när solen steg upp. Klart och fint väder. Efteråt måste vi alla gå på toa, bara för att de är toaletterna med den finaste vyn. Efteråt hade vi en avkopplingsövning före vi startade dagen med arbetsuppgifter. En perfekt team-dag om man frågar mig!

Teamspel har Smulan fått vara med om idag. Det var handbollsturnering i Sjundeå. Det var Smulans första tävling och vad spännande det var! Fyra matcher varav de vann två stycken, bra spelat!

Vi hade tumisdag med Smulan i lördags och snurrade runt i Helsingfors. Hon fick välja vad vi skulle äta och var vi skulle gå. Precis som Lillebror fick förra veckan. 

Smulan funderade högt hur det kommer sig att Lillebror ibland kan vara super rolig att vara med och ibland väldigt irriterande :) Så är det med syskon!

När Lillebror var mindre och inte hade så starka åsikter så var de nästan alltid sams. 

Foto från 2018, då skulle det sittas på samma stol när de åt.

Roligt från denna vecka var Smulans svar i Mofi provet (modersmåls finska). Det frågades vad riksdagshuset heter på finska. Hon översatte det till "rikkaidenpäivientalo" = rika-dagars-hus :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar