torsdag 2 november 2023

Häxor, pumpor och spöken

 Vi har alla varit smått trötta på mörka, kalla Finland efter södern resan.

Lillbror suckar varje dag och berättar att han saknar Spanien...det gör nog vi andra också. Så mörkt det är på eftermiddagarna!

För att göra saker och ting lite roligare så firade vi Halloween för första gången någonsin. På den rätta dagen, 31.10. För att göra det lite festligare bjöd vi kompisar på besök.

Vi dekorerade med servetter.

Det blev en spökgirlang.

Lillebror hade haft Halloween pyssel på förskolan så han visade oss hur man gör fladdermöss av toapappersrullar. De blev väldigt fina (glömde fota dem).

Jag ritade rejäla ögonbryn och låtsades vara Frida Kahlo.


Lillebror ropade förfärat att han inte känner igen mig!

Det var en himla rolig överraskning när gästerna kom för att det kom en till Frida Kahlo! Jag skulle ta foto på oss båda, men det glömde jag också bort :) 

Smulan har haft maskerad hela veckan på skolan och förra veckoslutet var hon på Harry Potter kalas.

Hon var en väldigt fin liten Hermione med engelsk skoldräkt.

Jag ritade en röd-gul slips åt henne och ett Gryffindormärke som jag sydde fast i skjortan. 

På bilden leker hon med sin trollstav (pinne från gården) med katten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar