måndag 20 november 2023

Veckoslutet

 Veckoslutet kom och gick och som tur var vi alla i skick. Jag och Mannen klarade av att undvika spysjukan, hurra!

Det var ganska fint väder och lite snö så vi passade på och åkte över till stugan. Vi hade saker som skulle fixas före vintern så det blev lite i sista minuten.

Sjön var i is och bryggan var alldeles sned. Barnen hjälpte till och hackade is så att vi fick trappstegen  bort och bryggan rak.

Ingen ramlade i plurret och inget blev blöt om fötterna.

I söndags hade jag och Lillebror en tumisdag. Vi åkte till Helsingfors och gjorde saker Lillebror önskade göra. Vi åt bl.a. hamburgare, besökte Lasten Kaupunki och var på café.

I Lasten Kaupunki var vi i två timmar. Lillebror gillade bäst det gamla köket.


 Det blev vispad ugnskyckling. Omnom!

Roligt med museum där man får leka! 

Lillebror och jag var på vift i 6 timmar så vi var ganska trötta när vi kom hem. Nästa vecka lovade jag ha tumisdag med Smulan så det blir ett nytt äventyr då. Samtidigt får det andra barnet en tumisdag med Mannen. Jag tror det gör bra att få vara lite själv med en förälder nu och då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar