onsdag 15 november 2023

Hemmahäng

 Saker och ting har inte gått som på Strömsö denna vecka.

Lillebror vaknade på natten mellan måndag och tisdag med magont och ville sova bredvid mig. Några minuter senare hade vi spy-kaos hos oss. Tänk vad snabbt man reagerar när man hör någon må illa och hulka. Från att ha varit nästan i sömn så blev jag super allert och fångade Lillebror i famnen och rusade till toaletten. Bara någon liten skvätt hann komma på mig och lakanen. 

Han var ett ynkligt litet skutt hela tisdagen, men som tur är han i skick idag. Annat är det med Smulan, hon tog över stafettpinnen och började kräkas följande natt. Varför skall det alltid köra igång på natten? Hon fortsatte till kl.05.00 och kunde somna efter det.

Idag jobbade jag som vanligt, men på distans naturligtvis. Jag märkte nog att jag var lite trög i skallen efter två nätter av vakande.

En annan som tycker att det är tungt med ena massa liv på natten är katten. 

Hon är helt slut och vilar över allt på dagen.

Förstås håller hon sig nära oss. Här under matbordet när vi äter kvällsmat.

Nu håller vi tummar och tår att jag och Mannen klarar oss undan spysjukan.

Åtminstone har vi tvättar våra händer så att skinnet snart ramlar av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar