söndag 12 november 2023

Teater, farsdag och julpyssel

 Vi har hunnit med mycket sedan jag senast uppdaterade bloggen.

Jag var bl.a. och besökte Lillebrors förskola, de hade öppna dörrar. Det var roligt att se vad de gör på dagarna och Lillebror ville visa mig allt. Samtidigt passade jag på och gick igenom hans skåp för att kolla att han har reservkläder osv. 

Igår var vi på teater med min mamma, Smulan, Smulans kompis, kompisens mamma och kompisens farmor. Vi såg Ronja Rövardotter på Svenska Teatern. Det var verkligen en bra! Jag var väldigt imponerad på scenen de byggt ihop och skådespelarna. 

Farsdag har firats hemma hos mina föräldrar och efter det hos mina svärföräldrarna. Nu har vi alla ätit gott och uppdaterat oss så att vi vet vad de händer i varandras liv. Barnen hade roligt och lekte massvis med sina kusiner (brorsans barn).

Sen har vi pysslat med sådant som många säkert tycker att är lite för tidigt, men vi körde igång med julpyssel. Vi hade bestämt att vår julmus skall få ett julhus i år. Hon har bott tidigare i en stor glaslykta, men lyktan råkade ut för en olycka med mycket glassplitter så den finns inte längre.


Tomtedörren leder i år in i en pafflåda där musen bor.

Hon bor i denna pafflåda samt driver bageriverksamhet. 

Bageriprodukterna har vi gjort av trolldeg. Sängen, bageribordet, sängbordet, kakelugnen och fåtöljen är gjorda av paff. 

Det var roligt att pyssla. Så roligt att jag tror att vi fortsätter med att pynta en julvärld utanför huset också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar