torsdag 17 januari 2013

Bakverk åt dockskåps dockor

Jag har alltid varit lite svag för dockor och dockskåp. 
Har själv ett litet Lundia dockskåp från 80-talet som borde lite piffas upp. 

Då jag besökte guddottern på veckoslutet berättade min kompis att hon har planerat att bygga ett dockskåp åt döttrarna. Det kommer säkert att uppskattas!

Jag tänker alltid nu och då att jag kunde ta och fixa lite till grejer till mitt lilla dockskåp. 

Nu är det redan en tid sen, men jag bakade av trolldeg bakverk till dockskåpet.


Bakverken i ugnen.


Målade dem med vattenfärg.


Rågbröden fick lite potatismjöl på sig.

På bullarna limmade jag salt så att det ser ut som pärlsocker. Fånigt nog så glömde jag ta bild av dem.

En arbetsdag kvar så har vi veckoslut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar