lördag 5 januari 2013

Nya tapeter

Nytt år och nya tapeter, äntligen!

Vi har planerat i sådär ett år att köpa nya tapeter, men vi har inte kunnat bestämma oss för hurdana vi vill ha.  För tillfället har vi bruna tapeter som har fått lida en hel del. Det var nämligen så att vi hade ett skåp som lutade mot väggen och då hoppade katterna upp på skåpet och upp på väggen. Då de tog stöd från väggen så blev det klösmärken på tapeten. Efter att vi tog bort skåpet så har tapeten fått vara i fred, men den ser ful ut.


Bild av bruna tapeten som snart rivs bort.

Vi besökte Värisilmä och fick lite böcker med oss hem.

Hittade genast tapeten vi vill ha :)


Woods från Cole & Son.

De hade också massvis med andra läckra tapeter.

Skulle Mannen måntro gå med på att vi tapetserar sovrumsväggen med Magnolia?



Kanske vi väntar och ser hur jag får först fixat väggen mellan köket och vardagsrummet. 

Värisilmä experten berättade att man måste ha tålamod när man petar loss den gamla tapeten...undrar just var jag kunde köpa en burk med sådant :)
Vi får nya tapeten om några veckor så månne jag inte under den tiden hinner skrapa bort den gamla?

3 kommentarer:

  1. Ursnygg tapet som ni har valt! Det blir säkert fint!

    SvaraRadera
  2. Den där tapeten med träd skulle jag gärna ha på nån vägg jag också. Den är mycket snygg.

    SvaraRadera
  3. Kommer att bli jätte fint med nya tapeten som ni valt!

    SvaraRadera