söndag 15 september 2013

Mumsig gryta med bl.a. höna och oliver....

Min man gjorde idag så fantastiskt god hönsgryta att jag måste sätta upp receptet på bloggen.
Ni vet...ifall han glömmer bort vad han satt i grytan!


Han gjorde dessutom så stor gryta att jag får med mig av maten till jobbet imorgon.


Denna hönsgryta innehåller bl.a.

Hönsfiléer (stora bitar)
2 stora lökar, skurna i stora bitar
En stor vitlöksklyfta
2 dl vittvin
3 morötter
2 burkar med tomatkross
Ansjovisfiléer
2 tsk kapris
Svarta kärnfria oliver
Några lagerblad
Massvis med färska örter; oregano, timjan och rosmarin.
Salt & Peppar
Lite socker

Fräs hönsfiléerna, ta bort dem och stek löken och morötterna. Sätt tillbaka hönsfiléerna och häll i vinet, tillsätt resten av ingredienserna.
Låt koka i en timme.

Vi åt grytan med bulgur. Det var också en ny upplevelse för mig, men jag tycke om smaken. Bulgur smakar godare än couscous tycker jag.

Önskar er en trevlig fortsättning på söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar