fredag 8 november 2013

London

Nu är vår London resa över för denna gång och visst var det en fin resa!

Det blev mycket promenerande, så mycket att benen krampade första kvällen. Sen blev man van med att gå 8-10 h per dag. Det är nog en ganska hemsk tanke att man måste sitta normalt (då man är på kontoret) 10 h per dag.

Jag tycker att London är lite som en stor by.


Där finns massvis med fina söta hus, pubar, restauranger, telefonkiosker osv.

Jag såg framemot att se London med julprydnader och jag blev inte besviken. Gatorna och byggnaderna var vackert dekorerade. Harrods-varuhuset är alltid värt ett besök fastän man inte skulle köpa något. Där finns allt man kan tänka sig.

Speciellt länge dröjde jag vid de super läckra dockhusen.


Skulle möblerna vara Lundby dockskåp storlek så skulle jag definitivt ha köpt några med mig hem!

Tower of London var också en kul upplevelse.


Vi fick en guidad rundtur av en Beefeater. Han berättade spännande historier om kungligheter, avrättningar och om områdets historia. Här kan man bland annat titta på kronjuveler och krigsutrustning.

Tower Bridge är precis vid Tower of London.


Det är bara att tassa över och beundra den fina bron.

Är man i London så skall man passa på att gå på musikal.

Vi kollade på "We Will Rock You".


De sjöng alldeles fantastiskt bra!

Vi gjorde också ett besök på naturhistoriska museet.


Jag vet faktiskt inte om jag tittade mera på självaste byggnaden eller utställningen :) Både två var jätte fina.

Vill man äta gott så finns det massor med restauranger att välja mellan. Vi har ätit bl.a. italiensk, fransk och thailändsk mat. Någonting som jag blev lite trött på var vår engelska frukost på hotellet. Det var äggröra, bönor, stekta tomater, champinjoner och rostbröd. Det var ju helt okej första morgonen, men sen blev det lite slött.


Vi bodde på området Marylebone på Hotel Regency. Stället var perfekt! Man kom dit lätt från Paddington stationen och det var ett lugnt och vackert område. Hotellet var dyrt och litet, men jag har förstått att man inte hittar förmånliga hotell i London.

Semesterveckan gick alldeles för snabbt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar