lördag 8 mars 2014

Ostscones

Jag fick av min mor den senaste "Leivotaan" tidningen och där fanns igen massor med fina recept.

Denna gång provade jag på ostscones receptet.

Det fanns ingen bild hur de skall se ut så jag gjorde mina scones i plätt-modell.

Lätt och gott! Vi har ätit av dem till kvällsteet och till frukost.
Jag tror faktiskt att Mannen åt 8 stycken i ett kör :)


Jag har ätit mina med smör och Mannen har ätit sina scones med skinka.

Här kommer receptet:
225 g vetemjöl
3 tsk bakpulver
lite salt, peppar, cayennepeppar och paprikapulver
50 g smör
125 g riven stark cheddarost (jag hade ingen så jag använde Emmental istället)
1,4 dl mjölk

Blanda vetemjöl, bakpulver och kryddor. Smula i smöret. Tillsätt riven ost och mjölk. 

Kavla ut degen och forma sådana scones du själv önskar. Sätt dem på bakplåtspapper och lyft in i ugnen. 15 minuter och 225 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar