torsdag 6 mars 2014

Vår nya trädgård

Idag var jag för första gången ute i vår nya trädgård och verkligen tittade på den. 
Nu när snön har smultit och blommorna börjar synas så får man lite bättre koll på den.



Trädgården är verkligen pytteliten då man jämför med vår tidigare, men man kan ju inte få allting. Och dessutom så skulle jag kanske inte hinna i år sätta så mycket tid på trädgården då vi torde ha en liten bebis med oss.


Före jag börjar gräva i trädgården så är det säkert bäst att kolla vad allt som växer där. Så att man bara inte i misstag river upp någonting fint.

Har nog som plan att minska på gräsmatte-volymen och öka på växter. Jag skall definitivt i år plantera pion och vinbär. Sådant måste ju finnas i varje trädgård :)

Dessutom behöver vi en örtgård och den kommer här:


Gräsmatta bort och örtgård i stället.

Man blir så bortskämd så man alltid får färsk rosmarin, oregano, timjan, persilja osv.


De som sålde sitt hem åt oss har fått förvara sina saker i vårt förråd och vi har våra saker hos mina föräldrar. Nu på lördag kommer de och tömmer förrådet så vi kan äntligen hämta våra utegrejer hit!

Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar