söndag 9 mars 2014

Vandrande utesoffa

Idag visar termometern att det är + 8 grader (solsken och hård vind). 
HÄRLIGT!

Jag tror att det var förra året i slutet av april så här fint och nu är vi först i början av mars :)

Eftersom det är så vackert ute så passar vi på att fixa terrassen. Jag var efter till mina föräldrar mina dynor, filtar osv. som jag brukar ha ute. 
De var helt i musavföring så jag har haft tvättmaskinen att snurra på högvarv. Dynvaren som jag gjort själv slängde jag bort så syr jag nya i stället så blir det lite fräschare.

Istället för stolar och bord har vi haft ute en soffa. Jag ä l s k a r soffan! Jag brukar ligga i den och läsa tidningar/böcker eller bara sitta på den och njuta. Frukost kan man också äta om man tar med sig en bricka.


Bild från sommaren 2013.

Soffan fick jag inte med mig från föräldrarnas garage, men gissa vad de gjorde?!
Mamma och pappa kom promenerande hit med soffan. De bar soffan i nästan 1 km för att hämta den hem åt oss till vårt nya bostad. 

Dom är nog bamse-starka och snälla :)

Nu har jag tvättat den och snart kan man slänga sig i soffan och njuta av vårsolen.

3 kommentarer:

  1. Bra med nyttomotion åt gamla föräldrar:)

    SvaraRadera
  2. Verkligen snälla o starka föräldrar :) Jag tror jag stjäl din idé o skaffar en soffa till vår balkong. Kanske vi då sku använda balkongen lite oftare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag rekommenderar det varmt :) ! Vår soffa är egentligen en soffa man skall ha inomhus, men den ser helt bra ut fastän vi har haft den ute i två år...

      Radera