torsdag 13 augusti 2015

Hemma igen

Oj, vad vi har njutit av att vara denna vecka på stugan!
Vädret har inte varit såhär fint på hela sommaren. 

Vi har ätit ute varje dag.


Jag vågade t.om. simma, för första gången i år!
Jag simmade runt vår holme, såsom jag alltid brukar göra. Eftersom jag kände mig lite rostig så hade jag min far i kanoten bredvid så att han kunde dra upp mig om orken tog slut. Men jag orkade hur bra som helst. Två dagar i rad simmade jag. Nästa gång skall jag simma till närliggande holmen om det inte blåser för mycket.

Bus-bejbisen Smulan simmade också varje dag!


Här simmar hon med morfar, eller "moshja" som hon säger :)

Någonting som blev väldigt populärt denna vecka var båten.
Hon ville åka båt jämt.


Åtminstone två gånger per dag skulle hon ha flytvästen på och sitta i båten. Båten behövde inte ens vara igång, det räckte att den bara var vid bryggan och gungade med vågorna.

Nu får mina föräldrar vila sig i ett dygn och sedan för vi Smulan dit övernatt. Jag och Mannen skall fira vår bröllopsdag på veckoslutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar