söndag 2 augusti 2015

Augusti med sushi och sol

I lördags tog vi vårt pick och pack och styrde nosen mot sommarstugan. 
Vi tog en lunchpaus i Ekenäs centrum och provade den nya restaurangen Aguwagu. 

Vi beställde några lådor med sushi som vi tog med oss till parken. Åt barnet hade jag tagit med egen mat (omelett), men hon var modig och smakade på sushin :) 


Det var alldeles underbart väder! Härligt att kunna äta utomhus utan att behöva frysa!

På stugan passade Smulan på att vattna morfars (som nuförtiden kallas moshja) chilin.


Lillisen vågade dessutom ta sig ett dopp i havet. Det är något som jag inte än har gjort i sommar. Kommer detta måntro att bli första sommaren någonsin som jag inte har simmat?

Gissa om jag blev glad när jag kurvade via min farbror + hans fru på hemvägen och fick både kantareller och blåbär. Vilken lyx! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar