onsdag 26 augusti 2015

Simhallsbesök med ettåring

Idag besökte jag och Smulan simhallen för första gången.
Ett väldigt lyckat första besök!



Jag tyckte att det var slött med en regnig dag, man har ju blivit bortskämd med sol och värme. 
Så vi packade baddräkterna och handdukarna och skurrade iväg till simhallen.

Jag frågade lite kassafröken om det finns någon produkt som håller en ettåring på ytan (fastän jag såklart är med henne till 100%).  Hon föreslog simdynor som man har runt armarna så jag köpte ett par sådana. Fastän de var åt ett- treåringar så var de så stora att de tog plats ända från axeln ner till handleden. 

Vi hittade en minibassäng med vatten upp till 20 cm så vi satt där en god stund. Barnet var jätte modigt och plaskade på! Före vi åkte hem så simmade vi lite i terapibassängen för att värma upp oss. Roligt hur hon förstod att spraka med benen fastän hon aldrig simmat förut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar