söndag 25 mars 2018

Familjen i spysjuka

Urgh argh, vilka jobbiga dagar vi haft!
Smulan fick spysjuka på torsdagkväll och spydde i ett kör från 21 till 03 på natten. Typ 20-30 gånger. Hon var så utmattad tillsist att hon somnade och fortsatte spy.
Ingen sömn för oss den natten och följande dag körde jag fyra maskiner med tvätt, samt skurade golv och barn.

Fredag var okej och lördag så jag tänkte att vi andra inte drabbas. På lördag eftermiddag började jag känna mig konstig. Det blev spysjuka för mig också, samt feber och hård svindel. När jag låg i sängen med feberfrossa började Mannen känna sig konstig kl.19 på kvällen. Det blev fart på honom att få barnen i säng och sen spydde vi turvis natten igenom. Jag liggande på golvet (pga svindel). 

Idag är vi fortfarande skakiga och har bäddat med madrasser på vardagsrumsgolvet. Vi har vilat lite turvis. Mommo och mofa tog Smulan ut och leka en stund så hon har fått lite frisk luft i alla fall.

Trots att jag ännu har stegring så känns det mycket bättre nu (pust). Så hoppeligen är vi i skick imorgon.

Före vi drabbades av kräksjuka så hann vi påskpyssla lite.


Det blev en liten påskkyckling med Lillebrors fot och händer och en lite större kyckling med Smulans fot och händer. 

Nu får vi hoppas att Lillebror klarar sig utan spysjukan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar