torsdag 8 mars 2018

Tumistid

Igår testade vi hur det går när mommo och mofa nattar Lillebror och Smulan.
Lillebror (nu 7 mån) har inte tidigare blivit nattad av någon annan än mig eller Mannen. 

Vi stack iväg med Mannen kl.17:30 och lämnade gänget på egenhand.
Det blev middag på Rosso och efter ett besök på en rätt så ny vinbar, Bronx.

Det var ett mysigt ställe.


Fick vi prova oss fram på vad vi gillar (gratis!) och sedan öste hon upp vin nästan till kanten på glasen. Huh huh. Man är inte van med så generösa mängder i Finland.

Där satt vi och snarvlade på och blev inte avbrutna en endaste gång. Vi satt och trivdes så bra att vi fick plötsligt lite skyndsamt hem för att släppa hem mina föräldrar.

Barnpassningen hade gått jätte bra. Lillebror hade ätit exceptionellt bra och somnade med en gång. Smulan som man verkligen inte behöver oroa sig över, drog lite i trådar och fick några extra sagor. Jag förstår henne precis, det är ju super skoj med kvällsgäster, inte vill man då lägga sig genast!

Snart bär det av till tandläkaren (Lillebrors första besök) och sedan skall jag luncha med min super trevliga kollega som jag inte sett sedan september :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar