onsdag 28 mars 2018

Rådgivning x 2

Igår fick jag springa några gånger av och an till rådgivningen.

Vi började med Smulans 4-års rådgivning på morgonen (den borde ha varit förra veckan, men måste inhiberas pga spysjukan).  

Synen, längden och vikten kollades. Hon är nu 104,1 cm och 18kg. Inge konstigt att gummibanden (som håller skorna på plats) i vinterhalaren flyger iväg med jämna mellanrum. Den är alldeles för liten, samma grej med handskar, skor och vårkläder. 

Smulan fick sedan ensam med hennes rådgivningsdam göra uppgifter, bl.a. hoppa, berätta historier, rita osv medan jag satt och väntade utanför. Allt gick super bra och inget behöver övas på eller kollas upp senare.

Efteråt rusade vi till dagis så att hon skulle hinna till lunch kl.11. Vi hann nätt och jämt! Jag var alldeles genomvåt av allt jäktande.

1,5 h senare var det dags för Lillebrors 8 månaders rådgivning. Det var läkarkontroll och allt var bra (hjärtat, lungor, öron osv). Vikten är 8,7 kg, men längden hade inte ökat (fortfarande 71 cm). Det betyder att vi måste vid 10 månader på nytt för att kolla upp längden. Om allt skulle vara normalt så skulle man nästa gång besöka rådgivningen till ettårsdagen. Jag tycker inte att de verkade oroliga så jag tänker inte heller vara.

Sen traskade vi tillbaka hem och hämtade Smulan på dagis. Huh hah hej.
Idag skall vi ta det lite lugnare :)


Smulan satt hörselskydd åt Lillebror så att han inte skulle bli lessen och skrämd när hon skramlar i Duplokassen efter klossar.

Världens underbaraste ungar!

2 kommentarer:

  1. Hurra att allt gick så bra, duktiga S! Ja sku int oroa mig alls för längden på V, han är ju ändå rätt lång och mättresultaten kan variera lite från mätning till mätning :) ses på söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev själv och fundera om han blev lite kortare när jag höll min hand under hans huvud. Kanske han blev fel mätt senast, för nu är han lika lång som syrran var i samma ålder. Hon har varit lång hela tiden :)

      Radera