tisdag 22 maj 2018

Ju mer det händer, destu mindre händer det på bloggen

Full action från morgon till kväll. I kväll har jag Mannen på restaurang Olo så jag passar på att uppdatera bloggen.
Om det skulle vara en normal dag med båda vi hemma så skulle vi vattna plantor när barnen lagt sig :) Det är så torrt nu och vi har planterat en hel del. Eftersom vi inte har något vattenuttag så springer vi av och an med vattenkannor. Vi har fått ett bra samarbete med vattnandet, ena fyller, andra tömmer.

Igår grävde vi upp runt ena äppelträdet, satt tyg under och mylla på. Där planterade jag 18 st månadssmultron och två klot tujor. 


Det var ett hiskeligt jobb med att dra upp gamla rötter först. Från vår tidigare häck. Den var förfärligt, som ogräs. Tujorna är tusen gånger bättre!

Det bildar en triangel som jag ännu skall avgränsa med antagligen en planka eller alternativt stenar. Lutar nog mera på plankan för tillfället.

Idag var det nog en fartfylld dag. Vi som brukar med Lillebror och Mannen vara uppe redan kl.6 försov oss nästan. Mannen kom och väckte oss kl.08.10 och undrade om vi inte skulle snart till dagis. Groggiga Lillebror och jag sköt upp som raketer, sprang och väckte Smulan. Koka gröt, klä på, packa väska och iväg. Vi hann till dagis och vi hann till rådgivningen med Lillebror. Pust!

Efter rådgivningen spelade vi frisbeegolf med min lillebror.


Jag var super rostig och slängde lite i skogs och i ett kärr (plums sa det). Ett år har gått sedan jag senast spelade. Det var så hett att vi blev lite durriga efteråt.

Hann inte hem emellan och utan hämtade sedan Smulan på dagis. På besök kom mummi och vaari och vi cyklade till dagis grilljippo och åt varmkorv.

Smulan fick igår sin första cykel med pedaler igår kväll och den provade vi idag när vi for till grillfesten. På vägen dit kurvade hon via diken och måste koncentrera sig jätte mycket.

På vägen hem kunde hon cykla!


Vaari springer efter och Smulan cyklar med racerfart runt gården!

Så det stämmer. Har man haft en balanscykel/sparkcykel så kan man genast lära sig cykla med pedaler utan stödhjul. Det svåraste är att komma iväg, de första tramptagen. 

Huh, jag måste väl börja ha megafon med mig så att jag kan skrika ut direktiv åt henne. Fyraåringar är inte så smidiga i trafiken än.

Nu skall jag ta och vattna lite blommor på egenhand :)
Gokväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar