måndag 28 maj 2018

Katt på villovägar

Vi hade idag play-date med dagiskompis efter hennes dagisdag.
Det var mycket tal om katter då vi skall passa deras och de våran under semestrarna. 
Kolla vad katten gillar, äter och dricker.


My ses efter mofa och dagiskompis.
Mårran åker över till Smulans faster pga medicineringen som måste ges regelbundet.

När kompisen gått hem till sig och jag hade badat, matat och nattat barnen vände jag uppmärksamheten till katterna. 
Jag stod och skramlade med Mårrans pillerburk, men ingen katt syns till.
Hmm...vad konstigt, han kommer alltid springande!

När jag började bli lite orolig (försökte fundera när jag såg honom senast) så ringde det på dörren. Jag satt ner pillerburken och öppnade. 
Grannen undrade om jag hade en katt borttappad och det hade jag (vilken tajming!). 

Puuuust, vilken tur att han hittades. Han hade vandrat runt på gården och de kände som tur igen honom.

Måste peta ner en chokladplatta åt dem i postlådan imorgon :)

Det jag omöjligen kan förstå att NÄR och HUR rymde han. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar