fredag 18 maj 2018

Vårfest, trädgård och Borgbacken

I maj har jag gått och ordnat mycket att göra och samtidigt blivit bjuden på olika tillställningar. En hel del kruxade vi bort från kalendern denna vecka. Allt är roligt, men det blir mycket att hålla koll på!

I dag var vi med tjejkompisarna och deras barn till Borgbacken.
Vi tog tåget till Böle. Redan det var ett äventyr i sig (speciellt att hitta ut ur Böle :) ). 
Vi hade med extra gott mellanmål med nötter och jordgubbar.


Smulan kollar ut genom tågfönstret.

Vi var allt som allt 7 timmar borta hemifrån. Smulan med kompisar åkte runt i maskinerna medan Lillebror tog en sovpaus och kollade på dem när han var vaken (det gick bra!). 
Det är så roligt när vi har döttrar i samma ålder, de leker jätte fint ihop.

I början av veckan var det Smulans vårfest på dagis. Vi var ute i strålande väder. Dagisfröknarna hade ordnat olika jumppastationer och sedan rörde vi alla på oss tillsammans. Efteråt blev det frukt och saft. Alldeles passligt med program och kul att vara ute.

Uteställen här hemma har också planerats. Nu skall det röras om i trädgården och planteras. Jag har bollat ideér med mammas vännina som har bra koll på trädgård så nu har jag en klar vision vad jag vill skapa. Det gäller bara att ta tag i spaden och sätta igång. När vet jag inte, men helst så snabbt som möjligt.

Imorgon åker vi till Pertteli (nära Salo) och är hela dagen där. Det blir grillfest med kompisar. Vi blir tretton till femton personer så vi åker gärna dit istället för att ha dem alla här :) Det skulle vara helt omöjligt att få dem alla och passa i vår trädgård. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar