tisdag 17 november 2020

Arbetshörnan

Mannen har suttit och arbetat i vårt arbetsrum sedan mars.

När jag återgick till jobbet i augusti så funderade vi mycket på var jag skulle jobba här hemma. Till en början jobbade jag i Smulans rum och ganska mycket på kontoret.

Men nu när jag är här hemma mycket mera så är det skönt att ha en egen plats.

Min plats är i aulan i nedre våningen. 


 Här har jag en underbar utsikt. 

Ibland är det så ljust att jag får dra för alla spjälgardiner. Men sällan händer det nu i november. 

Gullrankan har blivit helt galen och spretar åt alla håll. Idag fick jag en mjuk gren i mitt öga när jag satt mig ner på stolen :) Jag försöker styra den milt åt andra håll än mot mig, men den är lurig tydligen. 

Orkidén som står på bordet blommade i ett år och nu har den varit utan blommor i en månad. Men den med skarp syn ser säkert att den kommer att blomma precis när som helst igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar