lördag 7 november 2020

Ljus på veckoslut

 Jag blir varje år överraskad över hur mörkt det är i november. På morgonen är det mörkt och klockan 16 när jag slutar arbetsdagen så är det mörkt. Jag tänkte att jag måste ta tillvara ljuset också på veckan och ta en liten promenad under lunchpausen. Nu på veckoslutet har det varit ljuvligt med sol och ljus på dagen så jag har varit ute så mycket som möjligt. 

Förra veckas söndag var vi till Fiskars på matmarknad. Fiskars är ett väldigt mysigt ställe, med små söta butiker och caféer med mumsiga bakverk. Det var väldigt tomt där så vi behövde inte fundera på avstånd osv till andra. Stackars dem som sålde av sina produkter på torget då det var så lite folk!


Den fina lekparken i Fiskars.

Tomatplantan som jag tog in så att de gröna tomaterna skulle mogna har nu rensats. Vi fick massor med röda fina tomater.


En hel stor skål med Tiny Tim tomater.

Idag var vi hela familjen en sväng till biblioteket och roffade åt oss en stor kass med böcker. Vårt nya bibliotek är nog så väldigt fint! Hemskt länge kunde vi inte vara där för att jag tycker att det är ganska jobbigt att andas en längre tid med munskydd. 

Nu har vi böcker så det räcker igen för en tid framåt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar