fredag 16 april 2021

Blåsippor

 Vilken vecka och vilket fint väder!

Katten Dianas andra medicinkur tog slut och Lillebror fick i samma veva en helt egen medicinkur (inget allvarligt). Kattens sår på magen ser äntligen bra ut! Det tog verkligen länge att bli av med infektionen och nu har största delen av skorpan lossnat. Jag har tratten på henne ännu en stund så att det lilla såret (då skorpan lossnade) inte blir irriterat. 

Jag har tagit fjärde tbe-vaccinet, det känns alltid så omöjligt att komma ihåg vilka vaccin man skall ta när. Corona vaccineringarna går framåt, kanske inte så fort som planerat, men skönt att både mina och Mannens föräldrar har nu fått första dosen. 

Vi har varit mycket ute och jag har slängt hönsgödsel lite överallt. Grannen kom och frågade om vi tillsammans skulle beställa hästgödsel. Självklart! Så snart har vi all möjlig skit på vår gård :D

Förra ägarens jordgubbar planterade jag mellan en stor sten och terassen. Det var tydligen en succé för nu måste jag flytta bort lite så att det inte blir helt för trångt. Jordgubbsrevor har t.om. fastnat i stenens mossa och rotat sig! Jordgubbar brukar jag inte gödsla på våren.

Imorgon skall jag börja gräva upp den gamla fula gräsmattan som ligger bakom huset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar