tisdag 27 april 2021

Hemmahäng

 På veckoslutet fick både Mannen och Smulan snuva och de har varit lite täppta efter det också. Ingen corona, bara vanlig flunssa. Lillebror stannade också hemma, det är så noga nu då ingen vill ha minsta lilla snuva. Lillebror är i skick som tur :) De har haft roliga lekar ihop, de hittade bl.a. på att flytta in i städskrubben och leka att det är en tåghytt. Vi har spelat Afrikas stjärna varje dag och Lillebror har vunnit! Han har haft en hiskelig tur! Jag är ganska imponerad över hur han har orkat koncentrera sig så bra på att sitta stilla och spela enligt rätta regler. Han räknar tärningen och flyttar pjäser hur smidigt som helst

Eftersom Smulan varit snuvig så har det tyvärr blivit ganska mycket program med lågt tempo. Frustrerande för 3-åriga Lillebror som har spring i benen. Han älskar att dansa så det har vi gjort en hel del, men inga långa utepromenader och parkhäng.


Lite mera tv än normalt. Katten har snappat upp lugna tempot.

Imorgon återgår vi till normal vardag igen, som det nu ser ut så är Smulan helt i skick. Lillebror tyckte att han inte vill till dagis. Det blir så ofta om han är en lägre tid hemma, att det blir svårt att återgå till dagis. MEN sedan när han varit där första dagen så är det hur roligt som helst! Han pratar glatt om vem alla han lekt med, vad han ätit och vem som var på plats mm. Han var senast väldigt saknad av en av sina bästa vänner. Vännen sa till mig genast när jag öppnade porten till dagisgården "Jag tycker så om Lillebror", han springer så bra och kan fixa saker, han fixade min cykel". När vi gick så ropade vännen "Hejdå Lillebror, jag tycker om dig". Lillebror svarade: jaaa...det har du sagt många gånger...jag tycker om dig också, hejdå! " Så sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar