måndag 5 april 2021

Påsklov

 Idag är det annandag påsk och som vädret svängde!

Jag har varit ute i trädgården och krattat, klippt ner perenner och fyllt på med mylla. Men idag känns det som en perfekt inomhus dag. Det regnar och blåser alldeles förfärligt. 

För första gången på länge så växer det krokus i trädgården. Normalt har haren smaskat i sig dem genast när krokusarna tittat fram. 



Det är konstigt att de (inte än i alla fall) är uppätna för att hararna har smakat på det mesta här i trädgården under vintern. Kanske de bara har ätit sig proppmätta på vår gård :) Förgrymmade typer åt ner hela klematisen "Summer snow". 

På påskdagen var vi till mina föräldrar på påskmiddag. Jag bakade släktens "påsk kaka". Den är god och väldigt svår att få att se snygg ut.


Jag skickade ett foto åt min kusin och hon bekräftade att så skall den se ut. Det blev alldeles rätt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar