tisdag 20 september 2022

En släng av flunsa

 Det har börjat cirkulera flunsor igen. Det gör det väl lite varje höst.

Jag drabbades av feber på veckoslutet och låg mest hela lördagen under ett varmt täcke. Jag var nog lite orolig över vad min rygg skulle säga av allt stillaliggande, men det blev inga besvär av det.

Jag delade dyna med katten Diana.


Resten av familjen var på vift så vi var hela dagen på tumis med katten. Underligt hur katten justerar sig till min energi. Diana som brukar fnatta omkring på morgonen och busa på, var helt lika slö som jag hela dagen. 

Nästa dag kändes det redan bättre och vi åkte över till stugan och snyggade till på gården/skogen. Vi tömde ett av skjulen så att vi kan flytta över veden dit. Veden ligger nu under några skrangliga plåttak så den konstruktionen skall vi riva och flytta veden till ett luftigt förråd närmare stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar