söndag 25 september 2022

Stugbesök

 Vi har varit en hel del på stugan och njutit av det fina höstvädret.

Smulan och Lillebror gungar.

Vi har jobbat vidare tillsammans med Mannen med vedhögarna som finns lite överallt. Nu är vi nöjda och har fått all ved under samma tak. 

Barnen leker i stugan, ritar, pusslar och leker restaurang. 

Det gröna blåbärsriset sprakar i alla möjliga röda nyanser så här års, så fint!

Förra stugägaren var smart och byggde en lite bänk halvvägs uppför backen. Där kan man sitta och beundra vyn och ta sig en paus om det blir för tungt. Hela vår stugtomt är en enda stor brant backe! Men eftersom vi bor på ett berg och har själva hur många trappor som helst så blev vi inte avskräckta :)

Mannen tar sig ett dopp fortfarande efter varje stugbesök, vi andra avstår. Det är ju svinkallt!

Inte lång väg till plurret från bastun/stugan.

Igår var det äppeldagen läste jag nyligen. Jag är lite försenad med min äppelkaka då den blev till idag. Men bättre sent än aldrig och MUMS vad den var god!

Hittade receptet hos Kinuskikissa.

Imorgon återgår jag till jobbet efter en väldigt lång och plötslig paus. Spännande, minns jag mera vad jag skall göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar