fredag 9 september 2022

Nytt golv på balkongen

I början av året fixades vår balkong så att vi fick en del av den inglasad (klick)

Vi har verkligen varit nöjda med balkongen och vi har spenderat mycket mera tid där än vad vi gjort de tidigare åren. Det kan blåsa väldigt hårt här och så är det avsevärt varmare på balkongen nu när den är inglasad så man kan sitta där redan tidigt på våren.

När glasen på balkongen installerades så måste golvet söndras på en del ställen. Det var ingen fara med den saken då vi planerat att göra om golvet också. Via länken ovan (där det står klick) kan ni klicka för att se hur golvet såg ut före renoveringen. 

Jag skulle gärna ha haft trägolv, men kakel är nog det lättaste materialet i vårt hushåll. Lätt att torka upp mjölk som spillts och mylla från krukorna. Till min stora glädje finns det kakel som ser ut som trä! Hurra! 

Det blev en version som skall påminna om ek.



Det var skarp sol när jag fotade, men något ser man kanske :)

I tisdags var jag hos ortopeden och han var nöjd över att behandlingen har fungerat för mitt diskbråck i ryggen. Nu gav han grönt ljus för att röra på mig mera! Sagt och gjort, jag bokade genast tid till fysioterapeut och fick bra rörelser där jag försöker att få nerven att glida tillbaka på plats. Fyssaren sa att jag bra kan röra på mig lite mer så jag testade att tvätta de oerhört smutsiga balkongglasen. Det gick riktigt bra! Så glad jag är! Jag är ännu 2 veckor sjukledig, men nu är jag inte längre så orolig över att jag gör fel rörelser och skadar ryggen så att det blir värre. Fyssaren gav mig självförtroende att testa fram vad som är okej.


Den som är gladast över att balkongen är i bruk igen är katten! Så hon har väntat. Sen jag på dagen gick ut för att tvätta balkongsglasen så kom hon med ut och har vägrat gå in igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar