onsdag 21 september 2022

Grönt kök

 Igår bestämde jag mig för att det är dags att måla köket.

Vita köksskåp och vita väggar var som en tavla av en isbjörn i snöstorm. Vitt och mera vitt.

Förberedelserna tar mest med tid, men sen går det undan.

Jag tejpade alla knutar och skrymslen och skruva bort plasten på stickkontakterna.

Efter att jag målat första varvet var jag nog lite förfärad, men hade i minnet att första omgången ser alltid lite annorlunda ut än det egentliga slutresultatet.

Yeiks, tänkte jag när jag målade första varvet.

Efter att jag målat andra omgången och målfärgen fått torka så blev det en snäppet mörkare grön än på bilden ovan.

Det roliga är att nu har många lagt märke till tavlan i köket. Den har de inte märkt på samma sätt som då när väggen var vit.

Jag köpte tavlan åt mig själv till födelsedagspresent i juli. Det var en lokal hobbykonstnär som hade en utställning på biblioteket och jag slog till! Gillade hennes stil och priset var rimligt.


Nu har jag vår (min favorit årstid) året runt i köket med grönt och blommor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar