söndag 2 april 2023

April april

 Idag passade vi på och påskdekorerade med barnen.

Vi plockade fram precis allt vad vi har och hängde upp grejerna. Mest har vi sådant som barnen har pysslat, men jag har också trevligt många garnfåglar som min farmor har gjort!

Det har varit väldigt kallt, men soligt.

Efter att vi hade dekorerat så passade jag och Mannen på att putsa upp balkongen. Vi sopade golvet och skurade det samt torkade alla ytor (förutom fönstren).

Skönt att bli av med allt damm och skräp som samlats under vintern.

Diana håller balkongen flugfri. På bilden ovan är hon beredd att fånga en fluga.

Många växter ser väldigt skruttiga ut såhär års, som t.ex. syrenen som står i svarta krukan. Men jag har fullt förtroende för den att den får liv i sig igen.

Förutom att det är valdag idag så är det min pappas födelsedag, hurra!

Det har då varit ett väldigt trevligt veckoslut och jag ser framemot påskolovet nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar