lördag 15 april 2023

Second hand lördag

 I morse märkte vi att ingen har städat på ett tag hos oss så vi aktiverade hela familjen med att städa. Det var Mannens idé, jag skulle helst ha varit ute hela dagen. Men eftersom dammråttorna var nästan lika stora som katten så höll jag med att det är på tid att städa. 

Barnen städade sina rum och vi städade resten av huset. Huh, så det var stökigt! Jag har ingen ork att städa på veckan efter jobbet och det har inte Mannen heller.

Efter att vi fört ett billass med plast, paff, metall osv. till sorteringen så fortsatte vi till loppis. Jag har tänkt att jag bara köper begagnade grejer till stugan och idag hade jag som mål att hitta tallrikar till stugan. 

Denna gång fyndade vi alla massor! Ett nytt loppis rekord!

Mannen hittade nya löpskor åt sig, det såg alldeles nya ut samt en snygg skjorta.

Barnen köpte varsin skateboard åt sig. Sådana har de länge drömt om och vi sade att om de hittar sådana på loppis så kan de få. Det fanns 5 skateboardar att välja mellan så de tog varsin.

Jag hittade fina kökshanddukar.

De var så fina att jag tror att jag behåller dem hemma och tar hemifrån några slitna handdukar till stugan.

Barnen strider ofta om en handmålad nalleskål när de skall äta flingor. Nu hittade vi en likadan men med igelkott = ingen mer strid om skål.


Mellan sovrummet och köket på stugan hängde en gardin som var så skör att den gick sönder när vi tog över stugan. Jag tänkte att jag skall hänga där en ny gardin, bara jag hittar en passlig.
Gardinen nedan hittade jag också idag! 

Men nu tycker jag att den är väldigt passade här hemma så kanske jag inte nämns föra den till stugan :) 

Sist men inte minst så hittade jag denna bedårande pannlapps-uggla som någon virkat!

En sådan måste man ju bara ta med sig hem :)

Ps. Jag hann sen vara ute hela dagen efter vår loppisrunda och fick också fixa i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar