fredag 28 april 2023

Blommor i april

 Tänk, nästa vecka hoppar vi från april till maj. 

Några varma fina dagar har det varit i april, men nätterna är hiskeligt kalla. Jag följer med för att jag skulle vilja ytbehandla terrassen, men det borde vara över 5 grader på natten. 

Nu när dagarna och kvällarna är ljusa så är vi gärna utomhus hela tiden. Jag och Lillebror var på promenad och han fick fota blommor med min telefon. 

Han började med att fota blommor från den egna gården.


Narcisserna har börjat blomma på vår gård. Jag skall definitivt gräva ner mera narcisslökar i höst, de får alltid vara i fred för alla skogens djur.

Kolla vilket fint dike ovan, ett dike fullt med blåa scillor.

Vi stod länge och beundrade denna gamla gård före vi fortsatte vidare.

Nu får vi hoppas på att det skulle bli lite varmare om nätterna så att jag skulle få terassen fixad, den ser så sliten och ful ut.

Glad fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar