lördag 22 april 2023

Sommargardinerna

 Idag hade jag några timmar på mig före vi skulle bege oss av så jag passade på och fixade vardagsrummet.

Jag plockade bort vintergardinerna, tvättade fönstren och hängde upp sommargardinerna.

Det dammade alldeles förskräckligt mycket så jag duschade också blomman som hänger vid fönstret. 

Här hänger den "nya" gardinen som jag hittade på loppis förra veckan.

Vid det andra vardagsrumsfönstret hänger den underbara björkgardinen från Marimekko. Men de tillverkas inte längre så den kan inte få en likadan kompis.

Lite udda kombo, men de har naturen och den gröna färgen som gemensamma nämnare :)

På tal om naturen så har snorkarna vaknat på stugan. De ligger på hög och värmer sig i solen. 

Jag städade bort mössens avföring idag från stugan (lite pripplat här och där i köket), nu litar jag på att snorkarna håller koll på mössen i fortsättningen så att de inte ränner runt och stökar till det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar