tisdag 25 oktober 2011

Designmuseet

Besökte idag för första gången Designmuseet i Helsingfors. Nu efteråt undrar jag varför jag aldrig tidigare varit där! Utställningen var "100 år tecknade serier i Finland". Jag har alltid varit en stor vän av tecknade serier. Som liten läste jag alltid bl.a. Serieparaden och Gustaf. När jag blev lite äldre började jag läsa bl.a.  Asterix & Obelix samt Luky Luke på tyska. Det är ett bra sätt att lära sig språk!

Shoppen som fanns i museet är också värt ett besök. Hittade där ett roligt halsband som jag bara måste köpa. Här ser ni lite bilder :)




Man skulle nästan ha lite lust att tugga på halsbandet :)

3 kommentarer:

  1. Nam! Vackert! Eller som man säger på finska: syötävän hyviä :) Spara en sådan där brun åt mig! Pliis?

    SvaraRadera
  2. Sen om nån går brevid dig och drigglar så ska du int undra. Ser gott ut.

    SvaraRadera