tisdag 18 oktober 2011

Nytt tyg på stolarna

Jag beställde mjölsäckar från Pieace of Heaven en tid sedan och skulle ta och klä om mina stolar. Hann klä om en stol och sen blev det lååååååång paus. Nu har jag som mål att varje kväll klä om en stol. Tre stolar är nu klara, och tre är kvar. 


Här är stolen före sin nya klädsel:


Katten My provsitter. Mina farföräldrar har målat sitsen röd, men den har ursprungligen varit ljusbrun med mönster. De är världens finaste stolar, men lite obekväma så det var dags att klä om dem och fylla dem med lite mjukare material.


Så fint blev mjöltyget! Jag borde bara ta och hitta något medel man kunde behandla tyget med så att smutsen inte fastnar.



3 kommentarer:

  1. Det finns i möbelaffären ett köpa nån slags silikon spray som man kan använda för att skydda tyget. Snygga blir dom!!!H. Tilda

    SvaraRadera
  2. Sååååå-ååå snygga!!! Jo, det finns ett spray som gör ytan smutsavstötande. Det blir liksom en tefonyta på, man måste bara komma ihåg att spraya på lite nu och då - vet en som inte gjort det...

    SvaraRadera