fredag 14 oktober 2011

Trädgårdsprojektet


Trädgården våren 2010.


Hösten 2010.

Sommar 2011. Växterna ser små ut på bilden, men nu har de redan vuxit och spridit sig så att man inte kan se myllan mera. 


Årets första äpplen. Fick trädet som födelsedagsgåva av mina vänner.


Sommaren 2010 fick jag en ritning på vår potentiella trädgård av en familjebekant. Vilken fantastiskt gåva tyckte jag som inte visste ett skvatt om blommor, buskar och träd. Vår gård var en enda stor sluttande gräsmatta som nu skulle omvandlas till två plan med trappor, stenar, pergola, blommor, buskar och träd.
Hela sommaren 2010 gick åt att gräva upp gården för hand. Det började kännas som ett evighetsprojekt och vi undrade hur detta någonsin kommer att lyckas.
Våren 2011 fick vi nedre delen av gården klar och då kändes det genast bättre, nu kunde vi se hur bra det blir! Snart är också övredelen av gården i skick, i väntan på att min flunssa skall försvinna.

3 kommentarer:

  1. Härligt! Välkommen in i bloggvärlden än en gång:) Redan nu inspirerande att se trädgårdsbilder! Vet du jag som flyttat från stooor färdig trdgård till liten gräs-sådan är lite vilsen på vad jag skall hitta på. Det ser härligt ut som du fixat till det! Skall städa upp i min blogg, och lägga dig som favorit :) Lycka till med bloggandet!

    SvaraRadera
  2. Det är jätte härligt med en egen liten trädgård och denna är just passlig för mig :) Väntar nu redan på våren 2012 när planttorna hoppeligen överlevt vintern och blommar för fullt!

    SvaraRadera
  3. Hej på dig,Grynbär! Och så roligt att du är följare till min blogg! Bloggandet är nog en rolig hobby som slukar en med hull och hår:)H.Tilda

    SvaraRadera