söndag 16 oktober 2011

Dockskåpet


Mitt dockskåp fick jag på 80-talet, ett Lundia skåp.


Vi firade julen hos farmor och farfar och skåpet var den finaste julklappen jag fick. Kommer ihåg att jag lekte på kvällen med dockskåpet och mamma berättade att jag skall få ett syskon nästa år, och det fick jag ju, en söt lillebrorsa.

Fick ny inspiration då jag besökte en dockskåpsutställning förra året, har bakat lite bröd av trolldeg och gjort garnnystan och tidningar. Nu står dockskåpet och väntar på sina invånare, tyvärr kan de inte flytta hem före de har fått kläder. Det är dock inte så lätt att sy pyttesmå byxor och blusar. 

Trevlig fortsättning på söndagen!

3 kommentarer:

  1. Oooh jag har alltid drömt om ett dockskåp. Tror på allvar att jag kommer att skaffa mig ett nån gång. Men stackars den unge som vågar röra det:) Nu tände det för mig vem du är!!!!!Välkommen till bloggvärlden!! Den slukar en med hull och hår!H.Tilda moster

    SvaraRadera
  2. Tack moster Tilda! Det är aldrig för sent att skaffa sig ett dockskåp. Kanske du kunde använda ett skåp du har och göra lite om det :)

    SvaraRadera
  3. Jo, det har jag nog lite tänkt nån gång också. Måste vänta tills idén har klarnat...

    SvaraRadera