onsdag 28 december 2011

Böcker

Jag kommer från en familj var man läser massvis med böcker, böcker av alla former och kategorier. Mina föräldrar kunde nästa driva biblioteksverksamhet så småningom, de har redan några rum fullproppade med böcker.
Tog mig själv i kragen nåt år sedan och gjorde en excel lista på mina böcker så att man skulle ha bättre koll över dem. Nu måste jag ta och uppdatera den till julen när jag fick lite julklappsböcker. Julen och böcker hör ihop, man har mera tid att läsa och intresse att läsa. Ibland har jag perioder då man inte orkar ens lyfta en bok och sen under sommaren och speciellt under julen slukar man böcker i mängder. Nu har jag en trevlig hög med böcker som väntar på att jag skall ta itu med dem; Conn Igguldens fortsättningsböcker om Kejsaren, Alexander McCall Smith Espressoberättelser, en inredningsbok och boken om Apples grundare Steve Jobs. Skall bara läsa färdigt Rosa Liksoms bok först.



Så att man inte går och slår knut på sig själv när man läser i flere timmar så behöver man en bra fåtölj och det har jag verkligen. Världens bekvämaste stol som vi gett namnet "Ludde II". Tyvärr kostade han så mycket så vi köpte bara en, den andra familjemedlemmen får ligga på soffan och läsa i stället.

2 kommentarer:

  1. Oj sån härlig stol! Får jag gissa att du sitter i den o M får nöja sig med soffan:)

    SvaraRadera
  2. Oftast blir det nog så :) Dessutom sätter sig katten My garanterat i famnen när man sitter i stolen så man får aldrig sitta där ensam.

    SvaraRadera