lördag 17 december 2011

Trivsel

Att trivas med det man gör i livet är någonting jag har blivit mera medveten om. Finns det någonting du inte vill göra och behöver absolut inte göra så skippa det! Och finns det saker du måste göra så försök göra dem så roliga som möjligt :) Sätt på din favorit musik när du städar och ät lite choklad! 

Jag började egentligen fundera på detta när vi fick som uppgift på jobbet att skriva upp vad vi tycker om att göra (gällde inte jobbet utan fritiden). Min lista blev jätte lång och den skall jag följa.

Jag har en fantastisk tur och har alldeles härliga jobbkompisar så jag får trivas på jobbet också! Man känner den goda stämningen på kontoret när man stiger in. Fick sist i fredags ett gott skratt då min kollega fick visa sina akrobatkonster när hon blivit inlåst i sitt rum (hon var snabbtänkt och klättrade ut genom fönstret).

Igår var jag på mannens firmans julfest och de har det minst lika kul som vi har på mitt kontor. Maten var god, vinet gott och trivseln toppen! Vi hade också lite grupparbeten; vi planera ett skydd åt ägget så att det inte går sönder när man släpper den ner från 2 meter. 


Nu blir det lite party-paus. Det börjar ta på krafterna. Nästa vecka skall jag bara ta det lugnt :)
Har ikväll lagat lite konfekt, blir det gott så får ni receptet imorgon.

2 kommentarer:

  1. Wow, vilka läckra skor du har!

    SvaraRadera
  2. Tack! Hittade dem i en butik här nära och dom ropade åt mig att jag måste köpa dem. Resonerade att alla måste väl äga ett par röda skor :)

    SvaraRadera