lördag 31 december 2011

Gott Nytt År 2012

Under julen fick jag nog en total överdos av godsaker. Har ätit choklad, godis och bakelser non stop redan före julen…huh.
Jag blev motiverad av min kompis som brukar leva sunt hela januari och jag skall nog försöka på samma grej. Inget godis (kanske bara vid yttersta nödfall en liten bit mörk choklad så att jag inte blir för ilsken) och inget onyttigt. Dvs. det kommer inga recept på sötsaker i denna blogg under januari månad. Får se hur mycket jag börjar skaka och darra redan efter första veckan….

Fick en ljuvlig bakbok med godisrecept, dessa recept skall jag sedan prova på i februari :)


Nyåret skall vi fira hos våra kompisar och jag lovade fixa efterrätten. För att fira ett mindre gott början på året (nu tänker jag då på godsaker) så valde jag att göra den godaste kakan jag vet: Hallosacherkakan! Den är fantastiskt god, men inte så lätt att få snygg. Lättast är det att fixa glasyren över diskbordet så att man kan kladda lite.


Gott och nyttigt år 2012!

Önskar Grynbär

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År till kära kusin! Jag köpte åt mej samma bok några dagar innan jul men hann aldrig prova några av recepten.
    Och hur kakan ser ut spelar ingen roll bara den är god. Om du inte smaka upp kakan innan någon annan sett den ;) Ha de gott!

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År kära kusin! Hoppas att ni fick en bra början på året :) Det fanns ett recept på knäckebröd som jag tänkte ta och prova närmaste dagarna. Men godisarna tänker jag vänta med. Kakan blev nog riktigt bra när vi putsade formens kanter ;) Krams!

    SvaraRadera