söndag 3 juni 2012

Musik

Nu när jag har varit några dagar ensam hemma har jag lyssnat massvis på musik.
Nog lyssnar jag annars också, men nu när det är så tyst så har man musiken på hela tiden.

Har alltid tyckt om musik och lyssnar gärna på olika sorters musik.
Tänk så många minnen är förknippade med musik...i alla fall för mig.
T.ex. hör jag Hangövalsen tänker jag på vårt bröllop.

Njöt av att lyssna på Mozart koncerten i  Salzburg lika mycket som när Flogging Molly spelade för glada finländare och irländare.

Har varit på stora konserter, små mysiga, på vänners konserter och på festivaler. Alla har varit fina!


Musiken är också viktig i filmer, man känner stämningen bättre och jag har lätt att bli tårögd om jag hör vacker musik. 

En stor dröm gick i uppfyllelse förra somras när Foo Fighters OCH Biffy Clyro spelade i Finland :) En av mina drömmar är att se Coldplay, men det kräver nog att man åker utomlands.

Himla synd dock att jag inte kan sjunga, jag låter som en kråka! Sjunger i sällskap enbart snapsvisor, annars sjunger jag bara ensam hemma :)


2 kommentarer:

  1. Hänger gärna med på en Coldplay-konsert tillsammans med dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul! Då blir det att hålla lite koll i fall de rör sig i närheten någonstans :)

      Radera