tisdag 26 juni 2012

Nu är väggarna på plats

I söndags satt vi upp väggarna jag designat och byggt tillsammans med min bror Lill-Tarzan. 
Det skulle bli 2 st pergolan, men det blev 2 st väggar i stället. Ville ha "luftiga" och lätta väggar så vi fixade dem med rep och lätt ram av trä.


Jag betsade väggarna så att de inte skulle lysa vita i trädgården.


De blev 160 cm höga och 170 cm breda.

Funderade länge på växterna som jag vill att skall växa upp längs med repen. 
Alternativen var humle, vildvin, klematis och mustasilmäsusanna (vad heter den månne på svenska?).

I trädgårdsbutiken blev jag alldeles svag när jag såg klematisen, den vill jag ju definitivt ha! 


Valde 4 stycken ljusröda "Piilu" klematis. 
Med dem växer 2 st vildvin och sen fick jag av pappa 3 st rosenbönor.

Nu blir det att se om de trivs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar