söndag 28 oktober 2012

En lång promenad i skogen gör susen!

Som ni flesta här märkt så har vi fått snö här i södra Finland och några minusgrader.
Jag förstår inte varför men det gör mig smått arg!

Vintern kommer för snabbt. Då när man var yngre så var den första snön magisk och man letade genast fram pulkan fastän marken inte var helt vit.

Snö och kallt följande 6 månder känns inte så värst lockande.

Imorse sken solen vackert så jag bestämde mig för att sätta hönsnät runt äppelträden. När jag kom in så var jag riktigt ilsken. Det kändes ju som en begravning nästan; att säga adjö åt trädgården. Allt vissnar bort, suck!

Som tur körde vi sedan iväg till mina svärföräldrar som bor brevid ett stor naturskyddsområde. Vi klädde oss varmt och traskade i skogen över tre timmar. Jösses vad det gjorde bra!

Bort fick jag ilskan, kände solen värma kinderna och humöret blev ju bara bättre när svärmor plockade fram  nybakad bulla från ryggsäcken.

Riktigt vackert var det också, här får ni se några mobilbilder.


Svärfar och mannen letar efter tranbär.


Solen visade sig.

När vi kom hem åkte vi via vallokalen och röstade på våra kandidater inför kommunalvalet. 

Några timmar senare nappade min kompis med mig på en djupstretching timme och nu mår jag toppen!

Fastän allt vissnar bort så nu kommer alla växter tillbaka igen i vår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar