fredag 5 oktober 2012

Regniga oktober

Jag har en väggkalender som är full av Marit Björnegrans underbara bilder.

Bilden för oktober är denna:


Oktober

Jaa-a, det känns verkligen som om det skulle ha regnat varje dag! 
Som tur är man inte gjord av socker, då skulle man ha smultit länge sedan ;)

Hösten börjar lite tynga nu..tycker att en av de jobbigaste månaderna är november för att då är det ruskigt mörkt och vått. Något positivt med november finns det dock! Då fyller min guddotter 2 år :)

Jag tjuvkikade på november bilden i min kalender:


November

Marit kanske tipsar med sin bild att man skall äta massor med godsaker och granbarr och sova till jul, eller hur?

Nu skall jag planera vad som skall bakas till veckoslutet, mannen har beställt en chokladkaka till sin födelsedag som vi firar lite i förväg på söndag. Jag tror att jag skall börja med att bläddra i Kinuskikissas bok...hon gör så vackra bakverk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar